B2B w Twoim sklepie internetowym - najważniejsze funkcje i zasady działania

Platformy B2B są coraz częściej wybierane. Decydują się na nie zarówno dotychczasowi właściciele sklepów stacjonarnych, jak i osoby dopiero stawiające swoje pierwsze kroki w handlu. Wiele spośród oferowanych rozwiązań B2B ma charakter uniwersalny i nadaje się do zastosowania w wielu sklepach internetowych. Ponadto, można zintegrować ich działanie, tworząc platformę wygodną w obsłudze i przyjemną w odbiorze potencjalnych klientów. Poniżej rozwiniemy ten temat, skupiając się na najważniejszych funkcjach platform B2B, ich specyfice oraz potencjalnym wykorzystaniu.

Sklep B2B – nowoczesny i funkcjonalny, czyli jaki?

Prowadzenie platformy B2B ma na celu przede wszystkim usprawnić przebieg współpracy pomiędzy Tobą a Twoimi potencjalnymi kontrahentami. Pozwala zoptymalizować wszystkie procesy, począwszy od przeglądania dostępnego asortymentu, aż po dokonywanie płatności za wybrany produkt lub usługę. Dzięki automatycznym usprawnieniom oferowanym przez platformy B2B, możliwość wystąpienia błędów lub problemów w składaniu bądź realizacji zamówienia zostaje zminimalizowana.

Rozwiązania B2B sprawdzają się szczególnie dobrze przy współpracy z klientami biznesowymi. Jeśli Twoi kontrahenci i konsumenci zamawiają hurtowe ilości produktów, wówczas platformy B2B są doskonałą formą współpracy. Obsługa klientów indywidualnych wymaga umożliwienia składania zamówień sprofilowanych pod kątem ich szczególnych potrzeb, a także wyboru sposobu płatności dedykowanego do rodzaju zamówienia. Odmienne niż w platformach B2C (dedykowanych do współpracy z klientami indywidualnymi) sposoby płatności w B2B mogą być bardzo zróżnicowane.

Sklep B2B powinien także być ograniczony pod kątem pozycjonowania. Oznacza to, że przedstawiane na nim treści nie muszą pełnić głównej funkcji reklamowej, lecz przede wszystkim – przedstawiać profesjonalne i szczegółowe informacje, pozwalające na solidne zorientowanie się w specyfice oferowanego asortymentu. Często, pozycjonowanie jest ograniczone wyłącznie do nagłówków, tytułów lub śródtytułów.

Sklepy B2B wygodne w obsłudze – czyli o B2B z perspektywy Twoich kontrahentów

Platforma E Business B2B powinna oferować możliwość kompleksowej obsługi klientów biznesowych. Podstawową bazą jest oczywiście sam sklep internetowego, którego architektura i interfejs powinny zostać dostosowane do sposobu użytkowania i potrzeb klientów.

Do najważniejszych możliwości, o których warto pamiętać, należy funkcja przygotowywania oferty oraz jej zatwierdzania, odrzucania lub dalszego przesyłania. Ważna jest także funkcja automatycznej obsługi zamówień – na każdym etapie ich realizacji. Zalicza się do tego przetwarzanie informacji o transakcjach, czyli między innymi regularne nadzorowanie stanu wybranych rachunków i zaksięgowanych wpłat.

Ważny jest także sposób prezentowania oferty. Często wybieranym schematem jest tabelka, w której przedstawia się zdjęcia oferowanych produktów, ich szczegółową specyfikację oraz cenę jednostkową. W wielu sklepach konieczne jest udostępnienie informacji o zmieniających się cenach wraz ze wzrastającą ilością zamawianych sztuk.

Na koniec warto wspomnieć o możliwości automatycznego wystawiania dokumentów, w tym również faktur. Jest ona dużym usprawnieniem, odciążającym Cię od konieczności ręcznego przygotowywania dokumentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here