Spieszymy z odpowiedzią na pytanie. Otóż nie da się szybko wypozycjonować witryny. Praktyki SEO opierają się na długotrwałych działaniach optymalizacyjno-marketingowych. Chociaż czynników rankingowych są setki, warto skupić się na kilku z nich. Ile czasu trwa pozycjonowanie i czy da się nieco przyspieszyć ten proces?
O czym pamiętać na dobry początek?
Razem z grupą iCEA przybliżymy Ci ten temat. Oto 5 podstawowych kroków, które przyspieszą proces pozycjonowania.
Krok 1: Content
Po pierwsze treść, ona jest podstawą witryny. Zadbaj więc, aby każdy wpis był autorski i oryginalny, za żadne skarby nie możesz dopuścić do zdublowania treści. W tym celu określ swoich odbiorców i dostosuj treść do ich języka oraz potrzeb. Następnie wykorzystaj słowa kluczowe, nagłówki oraz odpowiednią architekturę tekstu, aby był on czytelny. Stań się ekspertem w swojej dziedzinie, nie zapominając o Algorytmie Świeżości od Google.
Krok 2: Słowa kluczowe
Bez nich ani rusz, są one podstawowym elementem pozycjonowania. Naucz się myśleć jak użytkownik sieci i postaraj się dopasować do jego intencji. Stwórz bank słów, które opisują zawartość oraz charakter Twojej strony. Mogą być ich setki, a nawet tysiące, dlatego warto ułatwić sobie zadanie, dzieląc je na grupy. Opracowane frazy możesz umieszczać w meta tagach, nagłówkach, treści, a także adresie URL. Każde miejsce można wykorzystać, byle z głową.
Krok 3: Prędkość ładowania
Google Mobile Speed Score to 10-punktowa skala prędkości ładowania się witryny. Jest ona jednym z czynników rankingowych. Zajrzyj do podstawowych wskaźników internetowych Core Web Vitals dostępnych w panelu Google Search Console. W skrócie: zrezygnuj z nieużywanych rozszerzeń, skompresuj duże wymiary multimediów, włącz dodatkową pamięć lub zainwestuj w lepszy hosting.
Krok 4: Mobilność i responsywność
Bądź elastyczny i dostosuj stronę do wskaźnika Mobile-First Index. Większość z nas korzysta ze smartfonów, dlatego Twoja witryna powinna umieć odnaleźć się również na mniejszym ekranie. Zaktualizuj meta tagi, zintegruj stronę z wersją desktopową, zrezygnuj ze zbyt dużych elementów. Pamiętaj, im mniej, tym lepiej.
Krok 5: Social media
Niezbędnym elementem linkowania zewnętrznego oraz zaznaczania miejsca w sieci jest zintegrowanie strony z możliwościami mediów społecznościowych. Wykorzystaj potencjał Facebooka, Instagrama czy Twittera do stworzenia platformy bieżącej komunikacji z odbiorcami. Dodatkowo zyska na tym Twoja wiarygodność oraz wskaźnik Trust Flow Twojej witryny.
Wnioski
Wiesz już, od czego zacząć. Pamiętaj jednak, że jest to jedynie kropla w kontekście pozycjonowania. Aby uzyskać jak najpełniejszy i długotrwały efekt, musisz poddać optymalizacji pozostałe elementy związane ze strukturą strony. A jeśli prowadzisz witrynę e-Commerce, musisz dodatkowo zadbać o odpowiednią reklamę, wirtualną wizytówkę, a nawet lokalne SEO. Nie daj się zmylić szybkości, każde działanie wymaga świadomych kroków, aby nie narazić się na kary Google.