Czy można szybko wypozycjonować stronę internetową

Spieszymy z odpowiedzią na pytanie. Otóż nie da się szybko wypozycjonować witryny. Praktyki SEO opierają się na długotrwałych działaniach optymalizacyjno-marketingowych. Chociaż czynników rankingowych są setki, warto skupić się na kilku z nich. Ile czasu trwa pozycjonowanie i czy da się nieco przyspieszyć ten proces?

O czym pamiętać na dobry początek?

Razem z grupą iCEA przybliżymy Ci ten temat. Oto 5 podstawowych kroków, które przyspieszą proces pozycjonowania.

Krok 1: Content

Po pierwsze treść, ona jest podstawą witryny. Zadbaj więc, aby każdy wpis był autorski i oryginalny, za żadne skarby nie możesz dopuścić do zdublowania treści. W tym celu określ swoich odbiorców i dostosuj treść do ich języka oraz potrzeb. Następnie wykorzystaj słowa kluczowe, nagłówki oraz odpowiednią architekturę tekstu, aby był on czytelny. Stań się ekspertem w swojej dziedzinie, nie zapominając o Algorytmie Świeżości od Google.

Krok 2: Słowa kluczowe

Bez nich ani rusz, są one podstawowym elementem pozycjonowania. Naucz się myśleć jak użytkownik sieci i postaraj się dopasować do jego intencji. Stwórz bank słów, które opisują zawartość oraz charakter Twojej strony. Mogą być ich setki, a nawet tysiące, dlatego warto ułatwić sobie zadanie, dzieląc je na grupy. Opracowane frazy możesz umieszczać w meta tagach, nagłówkach, treści, a także adresie URL. Każde miejsce można wykorzystać, byle z głową.

Krok 3: Prędkość ładowania

Google Mobile Speed Score to 10-punktowa skala prędkości ładowania się witryny. Jest ona jednym z czynników rankingowych. Zajrzyj do podstawowych wskaźników internetowych Core Web Vitals dostępnych w panelu Google Search Console. W skrócie: zrezygnuj z nieużywanych rozszerzeń, skompresuj duże wymiary multimediów, włącz dodatkową pamięć lub zainwestuj w lepszy hosting.

Krok 4: Mobilność i responsywność

Bądź elastyczny i dostosuj stronę do wskaźnika Mobile-First Index. Większość z nas korzysta ze smartfonów, dlatego Twoja witryna powinna umieć odnaleźć się również na mniejszym ekranie. Zaktualizuj meta tagi, zintegruj stronę z wersją desktopową, zrezygnuj ze zbyt dużych elementów. Pamiętaj, im mniej, tym lepiej. 

Krok 5: Social media

Niezbędnym elementem linkowania zewnętrznego oraz zaznaczania miejsca w sieci jest zintegrowanie strony z możliwościami mediów społecznościowych. Wykorzystaj potencjał Facebooka, Instagrama czy Twittera do stworzenia platformy bieżącej komunikacji z odbiorcami. Dodatkowo zyska na tym Twoja wiarygodność oraz wskaźnik Trust Flow Twojej witryny. 

Wnioski

Wiesz już, od czego zacząć. Pamiętaj jednak, że jest to jedynie kropla w kontekście pozycjonowania. Aby uzyskać jak najpełniejszy i długotrwały efekt, musisz poddać optymalizacji pozostałe elementy związane ze strukturą strony. A jeśli prowadzisz witrynę e-Commerce, musisz dodatkowo zadbać o odpowiednią reklamę, wirtualną wizytówkę, a nawet lokalne SEO. Nie daj się zmylić szybkości, każde działanie wymaga świadomych kroków, aby nie narazić się na kary Google.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here